måndag 1 mars 2010

SM-platsen klar!

Så har DM och DM-serien i pimpelfiske klarats av. Därmed är också resultaten klara för vilka som kvalat till nästa års SM. Med en hårsmån knep jag 3:e och sista kvalplatsen.

Gårdagens DM var en tung historia. Med 20-30 cm snö/stöp och skare på isen, som ibland bar och ibland brast, blev det en tung promenad på en dryg halvtimme ut på isen. Fisket var helt OK och drygt 8,4 kg abborre kom upp i min låda. Nu råkade det vara 3 hg mindre än vad årets dominant på damsidan, Anna, fick upp. Men en silvermedalj knep jag och dessutom så fick jag idag resultatet från DM-serien som visade att jag därifrån kvalat till SM :-). Jag hoppas dock att föret vid kommande års tävlingar blir bättre, för den 45 minuter långa vägen tillbaka från fiskeplatsen höll på att ta musten ur mig totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar