fredag 26 mars 2010

Entreprenörskap och socialt engagemang

Dagen började med ett telefonmöte med en entreprenör som har idéer för barn och unga. Grunden för engagemanget känner jag igen i mina egna värderingar. Idén går ut på en förändrad syn på fritidsverksamhet och vuxnas förhållningssätt gentemot barnen. Ganska spännande faktiskt.

Till lunch var jag inbjuden till Rotary. Raymond var dagens talare och han berättade mycket inspirerande om Skärgårdsstiftelsen. Om det fantastiska arbete som görs och det utbud som finns i Stockholms skärgård - inte minst i den stora del av skärgården som utgör Haninge skärgård.

Nya kontakter och trevliga möten. Någon gång framöver blir det min tur att tala över ett ämne. Jag har några uppslag, men får se vilket jag väljer.

På eftermiddagen var jag och drog igång lottningen av kommunens 300 sommarjobb. Den närmaste veckan kommer matchningen mellan utlottad sökande och arbetsplats att ske och sen går beskedet ut till ungdomarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar