torsdag 25 juni 2009

Snart smäller det :-)

Idag har många av mina partikamrater samlats för Riksting i Västerås. Själv har jag lett ett par timmars möte med socialnämndens utskott. Ca 70 ärenden hanterades. Nu ska jag avrunda det mest akuta tillsammans med en kopp kaffe och inser att jag får ägna åtminstone någon eftermiddag även nästa vecka åt jobbet, trots att jag tänkt gå på semester. Men innan det händer viktiga saker.

Nu gäller det att ladda. Imorgon kl 08:08 står jag på 1:a tee med nerverna dallrande innanför skinnet. Det är säkrast att se till att allt är packat och klart ikväll för att sen komma i säng tidigt. För att ge kroppen en chans att vakna är det upp kl 05.00 som gäller. Minst en timmes uppvärmning på övningsområdet behövs. Därefter väntar två varv, dvs 36 håls spel. En foursam och en bästboll. Förhoppningsvis blir det en timmes lunchpaus då fötter och ben får vila lite, men det gäller också att få igång kroppen inför det sista varvet, så en del av pausen innebär ny uppvärmning. Jag är full av beundran för proffsen som spelar så mycket och ändå orkar med övrig fys- och golfträning. Kolla gärna in Lotta Wahlins blogg härintill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar