fredag 12 juni 2009

Lyx och flärd på Haningeslott

Jag orkade upp i morse och tog mig ut till Häringe slott i södra Haninge. Bilresan gick mycket fortare än beräknat och det kan man tacka nya motorvägen (RV 73) för. Av den märks dock inget när man sakta rullar upp genom allén där man passerar naturreservat och betesängar.

Efter lite frukost på slottet så samlades över 100 företagare och några från kommunstyrelsen och fick lyssna på en entusiasmerande dragning om slottet och dess månghundraåriga historia.
Vi fick också lyssna till ett pass med ledarskapsutbildning på temat att det vi bestämmer oss för att tänka - det gör vi. "Dags för positiva rubriker".
Åter till slottet. Kan inte låta bli att kommentera DN's artikel om svenskar som vill ha lyxsemester. Kronan är svag vilket gör utlandsvistelser dyra, så varför inte ha lyxsemester på hemmaplan.
Ett sådant exempel är Häringe slott. I sommar kan man boka många olika paket. Ett som jag tänker nappa på är teaterpaketet, gärna i kombination med boende i en av sviterna. Mycket för pengarna tycker jag. Bilden bredvid är från salongen i Kreuger-sviten. Sovrummet är lika pampigt och ett stort badrum kommer därtill.
Teatern spelas i slottsträdgården och enligt dagens guide vet man aldrig vad som kan hända - eller med vem.
Tycker du att jag gör reklam? Visst! Men det tycker jag att ett av Haninges smultronställen kan vara värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar