lördag 27 juni 2009

Banrekord på Österhaninge GK


En del har spelat fantastisk golf på Husby golfbana / Österhaninge golfklubb idag. Allra bäst gick Anna från Mosjö G&CC som slog till med ett rejält banrekord; 62 slag = 9 under banans par. Det ryktades om en fantastisk avslutning med eagle, birdie, birdie och birdie. Den sista fick jag själv bli ögonvittne till.
Det är jättekul att det går att prestera ett sådant spel på vår bana och det ger en energikick och ett lyft för många av våra spelare. Själv lyckades jag åstadkomma 6 par och en birdie, resten alltså sämre... I vårt lag konstaterade vi snabbt att nu ska här tränas.
Nästa omgång av seriespelet sker i Eskilstuna och på Sundbyholms GK. Vi har tre veckor på oss att träna tills dess.
Slutresultat för dagen har jag utlovat också. Kommer här:

1. Mosjö - 616 slag
2. Söderköping - 633 slag
3. Eskilstuna - 664 slag
4. Kallfors - 666 slag
5. Djursholm - 670 slag
6. Sundbyholm - 695 slag
7. Huvudstaden - 713 slag
8. Österhaninge - 719 slag
9. Vidbynäs - 723 slag
10. Kårsta - 744 slag
Två lag har nu alltså dragit iväg i toppen. Hoppas att nästa tävlingshelg kan bjuda på lika fint väder. Då är det vår tur att bo borta på hotell.
Nu ska jag vattna lite och sen åka hem och grilla hos min bror. Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar