söndag 14 juni 2009

Smärre katastrof!











Innan jag gick ut i morse bloggade jag om kallt, regn och blåst. Nu pratar vi inte om litet stilla sommarregn, utan kraftiga byar och smatter på paraplyet - om nu paraplyet satt kvar vill säga. Flera gånger var vi tvungna att fälla ihop stormparaplyerna, resa upp omkullvälta vagnar eller fånga paraplyer som var på vift i blåsten. I bollen var vi helt överens; regn OK, blåst OK, men inte båda samtidigt. Spelet blev därefter. Svårt att pricka fairway och fruktansvärt tungt att slå från ruffen. Summa sumarum - ingen score att lägga på minnet.
Här står jag vid den forsande laxtrappan efter 18 hålet. Vi var alla ganska tacksamma över att rundan var över. Nu väntade torra kläder och lunch. Inte gick det bra för Österhaninge som lag heller. Haningestrand tog hem segern och nästa år går tävlingen där.
Snart är det dags för seriespel. Första omgången går på hemmaplan. Hoppas det blir lite trevligare väder då.
Nu ska jag försöka följa hur det går för Anna Nordqvist på LPGA-touren. Ska se om jag hittar nåt via datorn. Heja Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar