tisdag 16 juni 2009

Äntligen sol

En dag utan bloggande. Varför kan man undra? Hände inget? Faktiskt inget omvälvande. Jag klarade av några tunga samtal, fick iväg några handlingar och hanterade papper i allmänhet. Passade på att läsa, tvätta och städa lite. Med andra ord en rätt lugn dag. Boken jag läste var Dan Browns "I cirkelns mitt". Man kastas som läsare fram och tillbaka mellan olika scener och det blir ett antal oväntade vändningar i handlingen. Boken hamnar klart i kategorin läsvärd, även om jag personligen bättre gillar de av hans böcker som bygger på historia.
Idag håller jag på att beta av mina mailboxar och ska strax börja sorteringen av skrivbordet. Måste förbereda för semester. Någon av oss tre ordföringar i nämnden måste vara tillgänglig för omedelbara beslut under hela sommaren, därför är planering viktigt. Det senare är svårt när traditionen de senaste åren varit att inte ha något särskilt förbokat för sommaren. Vi tar det som det kommer och hittar på vad vi känner för utifrån vad väderleksprognoserna visar.
Imorgon är det stor träff med Företagarna i Haninge, men träffen är ombord på en båt. Trevligt! Hoppas att vädret blir minst lika soligt som idag. Därefter är det möte och terminsavslutning med den politiska ledningen. Det är inte klokt! Det är redan midsommarvecka och snart är det semester. Fantastiskt härligt, men oj vad tiden går.
TIPS! Vill du göra något kul i väntan på (eller under) ledigheten - gå in på SvD's olika quiz på stavning, ordkunskap osv. Bland annat kan du göra delar av högskoleprovet. Riktigt roligt - och utmanande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar