måndag 5 april 2010

Bakslag

Här kämpar man för fullt med att hjälpa våren. Verandan äntligen snöfri och njutbar för lite sol och fikastunder. Då händer det! Snön vräker ner och på kort tid har nya 10 cm kramsnö lagt sig och effektivt täckt de små fläckar som lyckats bli barmark. (Fotot är taget nu på morgonen.)

Lite längre söderut i landet har jag hört att golfbanorna öppnat med sommargreener. Vi lär få vänta på att åtminstone rangen ska kunna öppna.

Fortsätter i alla fall med mina morgonpromenader. Det låter som man strosar och går i sakta mak, men icke. Ett behagligt snabbt tempo, så att det känns när man kommer hem. I morse var det tungt. Glöm gympaskorna och på med moonbootsen (Varför kommer dom inte ut med nya såna på marknaden?) och pulsa på i kramsnön. Det gav lite extra puls, men var inte roligt. På hemvägen kunde jag gå i ett uppkört bilspår, men hade istället snön rakt i ansiktet. Jag vill ha VÅR!

1 kommentar:

  1. Våren är på väg. Var så säker. Jag mötte det i Årsta Havsbad igår. Och eftersom jag nu är osäker när den kommer till Vendelsömalm åker jag nu iväg en vecka. Over there!

    SvaraRadera