onsdag 11 augusti 2010

Utmaningen växlar

Sitter med min nya lilla dator och jobbar lite hemifrån. Det är drygt en månad kvar till valdagen och golftävlingssäsongen går in på sin slutspurt. Med andra ord är årets tuffa utmaning på väg in i en fokusväxling.

Fick en del gjort idag på jobbet - skönt. Kunde följa upp en del av de individärenden jag satt med igår. En del människor har det verkligen riktigt jobbigt. Och samtidigt finns det gränser för vad en kommun kan och ska göra. Socialtjänstens uppdrag är att ge hjälp till självhjälp. Vi kan inte lösa alla och allas problem.

Tyvärr blev det ingen gymträning idag då gymmet hade stängt. Typiskt! Jag som var så laddad. Kom i alla fall iväg för ett bra range-pass och gick sen 6 hål med lagkompisarna för att känna lite på spelet inför morgondagens tävling.

Det är sista omgången i Stockholmsserien som spelas. För närvarande ligger vi (Österhaninge GK) i ledning, men jag tror vi får en tuff match mot Viksjö imorgon. Tävlingen går på Arninge GK och jag såg nyss en glädjande väderprognos som talade om att regnet nog håller sig väster om oss. Det tackar jag för!

Efter imorgon har lagkapten Litholm gjort sitt för tävlingssäsongen. Resten är individuella tävlingar. Nu är det dags att försöka sova lite. Fick banguiden för Arninge på träningen, så det blir kvällens läsning.

2 kommentarer:

  1. Lycka till önskar receptionen på Husby Golfbana.

    Uffe

    SvaraRadera
  2. Tack för det. Det verkar som era tummar höll bra :-) Ganska glada och stolta tjejer kommer till KM i helgen.

    SvaraRadera