lördag 14 augusti 2010

2:a

Jag klarade kvalet och ligger för närvarande 2:a. 3 slag efter ledaren och 3 slag före 3:an. (Många 3:or det där).

Det var kvalmigt varmt på banan och ingen vind förrän på de sista hålen. Nästan svårt att andas när det är sånt väder.

Det började med att jag höll på att missa min starttid (var lite för länge på övningsområdet) och fick skänka bort hinken med bollar som jag just tagit ut. Ingen värmning på rangen alltså. Nästan ingen puttning heller. Det kostade. Första driven hookad ner i ån och flera 3-puttar under dagen. (Där var 3:an igen.)

Dagens räddning blev en eagle på 15:e hålet. En par 5:a där inspelet på ca 80 meter gick i hål. Tyvärr inget jag fick se, men spelarna på andra sidan dammen jublade och tecknade att bollen hade gått i. Det är min 3:e eagle i livet (Där har vi nog svaret på alla 3:or :-) och extra kul att få göra en på tävling. Idag behövdes den verkligen. Inget av det övriga spelet kändes stabilt, så jag har fått slita. Hoppas spelet sitter bättre imorgon. Upp 06.30 igen alltså - söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar