måndag 18 januari 2010

Pimpeltävlingspremiär

Igår var jag med på första riktiga pimpeltävlingen på många år. Kom iväg lite sent, men hade vinden i ryggen då vandringen över isen startade. Ca 25 minuter senare borrades första hålet. Så länge man satt i lä var det OK, men i vinden slet fingarna ont i kylan. Fisket var sisådär. Vi på den här delen av sjön hade väntat oss bättre. Nu var det mest småabborre.
Jag hade tre spön. En pirk fick jag slita av då den fastnade i botten, en annan togs av en gädda. Den tredje lyckades jag få upp gäddan med och därmed behålla krok och pirk. Lite nervöst. Fick riktigt bra med "borrar" i näst sista hålet. Fingrarna var nu känslolösa, vita och iskalla. "-Håll ut, inte så lång tid kvar." Det var riktigt skönt när slutskottet ljöd, men sen började den långa vandringen tillbaka - i motvind.
Ett bra träningspass som känns i kroppen. Skaplig träningsvärk i lår och axlar. Mitt under tävlingen ringde mobilen och jag trodde jag skulle få tips om bra fiskeställe. Istället var det en ungdom som vill fråga om kommunens kommande sommarjobb. Inte riktigt vad jag väntat mig mitt på en söndag, men så är det. :-)
Tävlingsresultat: 2:a i damklassen med knappt 5,8 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar