måndag 28 februari 2011

På väg hem

Drygt 200 deltagare deltog i den Jämtländska regionkonferensen om barnkonventionen. Jag känner mig nöjd med mitt anförande och lyckades hålla mina 90 minuter inklusive frågestund och några "bikupe-diskussioner". Jag fick också mycket respons och följdfrågor under resten av dagens. Jättekul!

Dagens starkaste talare var ändå Elisabeth Arnér. Hennes samtal med barn, som hon refererade till, var både hjärtkramande, tårgripande och glädjefyllda. En fantastisk talare som jag hoppas att vi kan anlita till nån konferens i Haninge framöver.

Trött och nöjd åker jag alltså hem. Nu ska jag försöka koppla av på tåget och njuta av det senaste bokinköpet. Dan Brown har gett ut en ny "tegelsten" med professor Langdon i huvudrollen. Får se om den är lika bra som Da Vinci-koden.

Från Jämtlands landstings hemsida.

1 kommentar:

  1. Vad kul Marie,att det gick bra. Elisabeth A - från Örebro känner jag mycket väl, sedan många år - hon är fantastiskt duktig och engagerad för barns rättigheter.

    Vi ses på soc.dep, 14 mars

    /Lennart B

    SvaraRadera