onsdag 15 juli 2009

Hårt träningspass inför seriespel

Vi fick en ordentlig duvning på rangen med goda råd från Björn, klubbens ena pro. Själv kom jag tidigt och fick därmed ett range-pass på drygt 2,5 timmar. Slog nog ca 100 drivar och slutligen fick jag till riktigt skapliga slag. Efteråt valde vi att gå några hål för att praktisera övningarna på riktigt. Ingen slice med drivern, men trä-femman skar jag fortfarande något. Fick börja med en birdie i alla fall och lite senare fick Kristin göra en, efter ett kanonslag som lämnade endast en metersputt kvar.
Efter fem hål mötte lagkapten Micke och sista lagkompisen upp och det blev lite diskussion inför resan till Eskilstuna imorgon. Samåkning, tävlingsdress osv.
Nu är det dags att packa bagen och lite annat smått och gott som behövs. Imorgon är det inspel och på fredag börjar allvaret. Jag ska försöka skicka korta blogginlägg om händelsernas utveckling. Vi som tävlar denna gång är Tina T, Tina L, Emma och jag. Håll tummarna för oss och kom gärna med uppmuntrande kommentarer :-)

Kort summering från förra omgången:
1. Mosjö - 616 slag
2. Söderköping - 633 slag
3. Eskilstuna - 664 slag
4. Kallfors - 666 slag
5. Djursholm - 670 slag
6. Sundbyholm - 695 slag
7. Huvudstaden - 713 slag
8. Österhaninge - 719 slag
9. Vidbynäs - 723 slag
10. Kårsta - 744 slag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar