onsdag 4 november 2009

Resan fortsätter

Det tar lite tid att vänja sig vid att köra bil i USA. Mile-marker och exitnummer gäller, glöm kartor. Men, man lär så länge man lever. Nu har jag i alla fall sett krokodiler, alligatorer, sköldpaddor och en massa annat på turen i och runt Everglades. En sak till när det gäller bilkörande - att köra på kvällen är överlägset bäst! Körde faktiskt hela vägen från Everglades (efter heldagsprogrammet) till Orlando. Lyckades ringa och fixa ett hotell från en hamburgerbar längs vägen. Lite strul att hitta, men det gick vägen.

Två dagars parkbesök (SeaWorld, Universal Studios och Island of Adventure) och sen klarade inte mitt huvud mer snurr eller berg-och-dal-banor. Helt klart rätt tid att besöka parkerna för det var inga köer någonstans.

Skrotade runt lite i shoppingkvarteren sista dagen i Orlando och drog fram mot kvällen ut mot kusten igen. Återigen blev det en del sökande på nätet för att hitta ett lämpligt hotell till överkomligt pris.

Nu sitter jag här efter en dag i solen och hör hur vågorna väller in på beachen. Hotellet ligger precis på strandkanten och har en restaurang med ypperigt god mat och utsikt över havet. Inte resans billigaste boende, men det känns bra att få avsluta med lite stil. Holliday Inn Highland beach i Boca Raton, mellan Palm Beach och Fort Lauderdale. Ett riktigt lyxområde, men det visste jag inte när jag bokade. Bra avslutning i alla fall. Snart är det dags att åka hem, men ikväll väntar en god middag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar