torsdag 19 maj 2011

Nytt ansvarsområde

I mitt politiska uppdrag har jag nu fått ytterligare ett ansvarsområde. Jag ska arbeta med det Lokala UtvecklingsAvtalet (LUA) för Jordbro. I morse höll jag mitt första frukostmöte med deltagare från fastighets- och centrumägare, polisen, kommunala förvaltningar, andra myndigheter och lokala aktörer.

En särskilt inbjuden deltagare berättade om en ny ideell/företagsmässig idé och verksamhet - Jordbro VärldsOrkester. Mycket inspirerande. Den som vill beskåda deras verksamhet kan passa på att besöka Jordbro på midsommarafton, då det är fullt program i Höglundaparken. Då kan du också titta på det senaste konstverket, som jättemånga barn varit med och skapat, Juvelerna i Jordbro.

Själv berättade jag om den politiska majoritetens vision för Jordbro. En vision som ska upp till beslut på kommande kommunfullmäktige. Fokusområden är: Attraktiva bostäder, Livskraftigt näringsliv, handel och service, Kreativt och meningsfullt Jordbro, Toppmodern skola och Ett tryggt Jordbro. Med gemensam kraft och engagemang hos de boende och verksamma i Jordbro tror jag att vi genom dessa fokusområden kan stärka Jordbros varumärke och ytterligare utveckla kommundelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar