måndag 10 januari 2011

Nytt år - nya ambitioner

Så var man igång igen - på allvar. Då menar jag att inte "bara" titta in och jobba några timmar mellan helgdagarna. Personligen så innebär det en hel del att rensa ut, då jag till stora delar byter uppdrag i och med årsskiftet. Socialnämnden lämnas och jag ska fokusera mer på de strategiska sociala frågorna som 1:e vice i kommunstyrelsen. Det blir lite ny struktur på kommunledningsarbetet och det känns både spännande och utmanande. Det ska bli riktigt roligt att ta sig an dessa frågor på ett lite nytt sätt. Ännu återstår en hel del rensningsarbete. Hu, vad man samlar på sig på fyra år!

Det blir också nystart för den kristdemokratiska förtroendegruppen, som detta år utökas till 20 personer. Första mötet är nästa vecka och jag hoppas att fler än jag längtar efter att sätta fart på nytt, med nya ambitioner och nya uppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar