torsdag 21 oktober 2010

Invigning av Port 73

Så var då Haninges nya stora handelsplats invigt. Alldeles vid avfarten från väg 73 (Nynäsvägen) mellan Coop och ICA Maxi ligger nu gallerian Port 73.

Arbete pågick in i det sista. Jag åkte förbi med bilen bara en timme före invigningen och då höll fortfarande stora arbetsfordon på att färdigställa parkeringsytor och annat.

Hur mycket folk som helst kom till invigningen. Köerna var långa långt innan öppningstiden. Tur att man var VIP-gäst och fick komma in före...

Det var mycket ljusare, "flashigare" och större invändigt än vad jag väntat mig. En del trevliga inredningsbutiker man kan botanisera i framöver. (Andra har sina intressebutiker...)

Troligen gjorde jag någon lycklig då jag åkte därifrån ganska tidigt, eftersom ett annat möte väntade. Konkurrensen om parkeringsplatserna var stor och bilköerna lär ha varit upp till någon km.

God och läcker tårta serverades till de inbjudna gästerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar