lördag 29 maj 2010

Första tävlingshelgen

Är på Vidbynäs golfklubb i Sörmland. Österhaninge GK's funktionärer är här över en helg och tävlar lite under trevliga förhållanden. Singlar kombinerat med bästboll i en fyrboll. Vädret har varit minst sagt omväxlande; sol, regn, blåst, hagel, sol, regn, sol, åska...

Det är första gången för mig att spela banan. Idag gick vi Axa-slingan, som var ganska teknisk. Inte automatiskt drive från alla utslag här inte. Många dolda hål och långa avstånd mellan hålen, men spännande och trevlig layout.

Imorgon ska vi spela south-slingan. Samma slinga som vi ska spela seriespel på senare i sommar. Ska bli spännande att spana i den banan. Idag har jag spelat med Börje, Kristina och Peter (bilden). I denna "av-och -på-väder-golf" så lyckades vi med samlade krafter ta hem dagens lagtävling men en poängs marginal. Dagens singlar fortsätter imorgon och då lär det bli jakt på mig, då jag för närvarande leder. Det betyder att jag måste prestera toppgolf imorgon för att hålla undan.

Nu är det sovdags i ett jättemysigt rum på Vidbynäs. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar