tisdag 20 oktober 2009

Hänt i veckan

Jag kommer nog aldrig sluta förundras över hur tiden bara rusar iväg. I dagarna och den närmaste tiden ligger så många "deadlines" att jag nästan blir tokig. Några har faktiskt betats av och det är superskönt :-)
Till exempel har jag nu hållit mitt föredrag på engelska för de EU-delegater som kom till Haninge på studiebesök om "finansiell myndighetssamordning mot utanförskap". Man lär sig många nya ord i en sådan förberedelse. För att inte tala om att uttala dem och dessutom få ett flyt i talet... En utmaning - och sådana gillar jag :-)
Idag har revisionen haft sin utfrågning av socialnämndens ledning. Ganska trevligt och ett antal frågor, sen fyllde vi på lite själva också. Man kan ju berätta om mer än enbart ge raka svar.
Nu handlar det om att få ordning på agendan för nästa år och boka in alla regelbundet återkommande möten. Kanske går att klämma in en semester där någonstans också. På torsdag bär det av till Göteborg för att lära mer om sociala företag. Mycket arbete och planering på tåget blir det också, både dit och hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar