torsdag 6 augusti 2009

Träning och jobb

Golf
Hade tänkt träna långa klubbor och mycket driver igår kväll när jag åkte till banan. Istället mötte jag min (barnens) "gamla" dagmamma. Alltid lika pigg och glad. Nu var hon där med sonen och hans lilla familj. Han skulle gå ut 9 hål så jag hängde på där istället. - Hmmm, skulle nog ha valt rangen. Ny tävling på söndag; match och nästa helg är det KM. Måste få ordning på det långa spelet tills dess.

Jobb
Idag har det varit två intensiva möten med socialnämndens utskott. Även om många av ärendena är både jobbiga och tunga så kan vi glädja några oerhört mycket med våra beslut. Minst ett sådant idag då vi fick uppleva hur glädjetårarna rann. Hoppas att allt går bra.
Har även haft några medborgarsamtal per telefon, minst lika intensiva. Lunchen fick komma i andra hand...

Nu ska jag hem och plantera nya blommor på grindstolparna. De gamla penséerna ser inte roliga ut. På lördag vill jag ha lite festfint i trädgården. Då blir det grillparty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar