torsdag 28 augusti 2014

Om att vara flexibel...

Att vara förtroendevald politiker innebär en stor variation av uppgifter. Det innebär också att få vara med om sådant som man annars aldrig skulle fått vara med om.

Idag började arbetsdagen med att som "vice borgmästare" hoppa in och vara värd för ett internationellt besök från Tanzania. Trevligt och intressant, men det gällde att ställa om snabbt då jag inte var förberedd på att ansvara för besöket. Det fick jag reda på i samma stund som jag kom till kontoret - och besökarna var redan på plats.

Strax är det valledningsmöte. Därefter till Radio Haninge för en halv timmes samtal. Under eftermiddagen måste jag försöka avsätta tid att förbereda mig för kvällens valdebatt och lördagens deltagande i debatten på Skärgårdstinget. Förberedelsetid som konkurrerar hårt med mailsvar, framtagande av annonser, enkätsvar och allt annat som vardagligen ingår i jobbet som vice ordförande i kommunstyrelsen med ansvar för barnrättsfrågor och folkhälsa.

Vem vet vad som händer nästa timme, dag, vecka? Vem har sagt att livet är förutsägbart? Livet är spännande - om man låter det vara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar