fredag 2 november 2012

Dröm eller hård verklighet?

Bor och lever just nu i skogen i Norrlands inland. Boendet är i en timmerstuga utan el eller vatten. Ljuskälla; stearinljus. Värmekälla; vedeldad kamin. Vattenkälla; ån eller brunnsvatten. Utanför är mulet och någon plusgrad. Inne är varmt under täcket, men 14 grader i stugan.

Det här är nog så nära jag kan komma att bo som huvudpersonen i min bok. Igår kväll lagade jag mat på vedspis och det gick utmärkt, men var väldigt varmt. Vet inte hur länge jag skulle klara av att bo såhär, men än så länge stortrivs jag.

Det ljusnar ute. Jag ligger och tittar ut genom fönstret på gran och tall som vajar i vinden. Det droppar från taket, medan regnet successivt går över i snö. Så när som på vindens sus är det helt tyst.

Det är nog dags att kliva upp och tända i kaminen för att få upp lite värme i stugan. Snart sitter det fint med lite frukost :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar