lördag 6 augusti 2011

Vad gör man på semestern?

För min del handlar det om trädgårdsarbete, golf och en del små utflykter. En oas i livet är att sitta vid dammen, se småfåglarna bada i vattenfallet och vänta på att näckrosorna ska slå ut. Känner mig annars ganska nöjd med att det blivit både sylt, gelé, marmelad och saft tillverkat i år. Ett ovanligt gott resultat.

En nackdel med trädgården är att rensandet och smultronplockandet har knäckt min rygg. Detta påverkar golfen. Skulle troligen ha spelat fler sällskapsronder i annat fall. Tävlingssäsongen börjar gå mot sitt slut. Är för närvarande mitt inne i KM-helgen. Jag ligger ett slag efter ledaren, så det blir en tuff dag i morgon.

Ikväll ska jag vila ryggen och njuta av sista helgen på semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar