fredag 9 juli 2010

Revansch!

Igår kväll spelade jag golf på Bro Hof med min partikamrat Harry. Vi gick en runda förra året också. Då började det bra, sen gick allting utför. Nu var det dags för revansch på banan.

Om drygt en vecka ska Nordea Scandinavian Masters spelas på Bro Hof och överallt var det tält och läktare som byggdes. Det kommer att bli en jättetrevlig publikupplevesle och spelarna får en tuff utmaning. Hoppas vädret blir minst lika bra som igår.

Nå hur gick det då med min revansch? Jo, tack! Det började bra, liksom sist. Sen kom en svacka och jag kände; Näe, inte den här gången också! Så jag bet ihop och paren började rulla in. Jag fick min revansch och en sänkning på köpet. Åkte nöjd hem med 37 poäng :-)

Rundans höjdpunkter:
Hål 15, banans signaturhål, en par 5:a längs vattnet och med greenen på en upphöjd udde. Ett perfekt inspel med en järn 8 drawad runt bunkern och ner i höjd med flaggan. En 1,5-2-meters, något skråad putt kvar. Den gick runt hålkanten. Så nära birdie! Men ett enkelt par.

Hål 18, precis när jag skulle gå upp på tee så drar bevattningen igång. Goda skratt hördes från mina manliga medspelare. Sneglade bak på gul tee och tänkte att jag skulle slå ut därifrån istället, men Harry sa att jag borde kunna tajma de fyra bevattningsstrålarna och hinna slå ut. Hmmm, efter lite granskning så tänkte jag; OK då. (Kändes lite som barndomens tajming när man skulle hoppa långrep.) Boll, klubba, peg redo. Kollade in strålarna... Sprang in. Peggade upp. Hann tänka att här skulle jag ju egentligen inte gå med drive, bättre att spela sig kort och undvika hinder (vatten och bunker). Ingen idé att tänka. Sikta mot vänster bunker och slå! Ser bollen gå lite väl högt, men ok bana och landa perfekt höger om bunkern och kort greenen :-) UT från vattespridarna och hörde Harry ropa; - Var är kameran när man skulle ha den?! Blev jag blöt? Nä! Jag hann ut och kunde en liten stund senare notera att jag vunnit den inbördes prestige-tävlingen och kunde åka hem med äran :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar